Groenten en kinderen doe je zo!

Heb je een druk leven en doen je kinderen moeilijk over het eten van groenten? Dat kan je gemakkelijk verhelpen door de volgende vijf groenten van preparedvegetables.co.uk in huis te nemen, zo heb je gemakkelijk en snel een gezonde maaltijd of snack voor je kinderen!

Erwten

Net als maïs zijn erwten een zetmeelrijke, zoete en kindvriendelijke groente. De toevoeging van gestoofde erwten aan gebakken rijst of macaroni en kaas is een geweldige manier om wat kleur op het bord te krijgen op een manier die door kieskeurige eters wordt geaccepteerd.

Wortels

Ruw, hier komen we! Wortelen zijn misschien wel de gouden standaard voor het dippen van groenten met hun heldere kleur en gedurfde textuur. Combineer met een op Griekse yoghurt gebaseerde dressing of klassieke hummus voor een gezonde, kindvriendelijke snack.

Bloemkool

De neutrale kleur, milde smaak en flexibiliteit als ingrediënt maken bloemkool tot een aantrekkelijke kindvriendelijke groente. Het toevoegen van gepureerde bloemkool aan een Alfredo-saus of zelfs een bessensmoothie zal de smaak niet dramatisch veranderen, en het geeft een extra boost van vezels en vitamine C. Als je kieskeurige eter eenmaal vertrouwd is met bloemkool in sauzen, probeer hem dan geroosterd te serveren met een scheutje olijfolie en zout of balsamicoazijn.

Courgette & Zomerpompoen

Als je kind kieskeurig is over het alleen eten van courgette en zomerpompoen, probeer ze dan in een pastasaus op te nemen: Snijd de courgette in de keukenmachine en voeg toe aan een rode saus net voordat je het met de pasta mengt. Zodra je kind vertrouwd is geraakt met courgette in zijn saus, kun je zijn pasta naar een hoger niveau tillen met zoodles!

Paddestoelen

Hele paddenstoelen kunnen lastig zijn voor kieskeurige eters vanwege hun textuur, maar zelfs kieskeurige eters kunnen hun umami-smaak leren waarderen. Combineer gehakte champignons met andere groenten en voeg ze toe aan een marinara-saus voor een stevige, vegetarische pasta. Champignons zijn een goede manier om meer vitamine D aan het dieet van je kind toe te voegen

 

Bron: https://preparedvegetables.co.uk/